הוראה מתקנת

הוראה מתקנת
הוראה מתקנת
תפקידה של ההוראה המתקנת היא למצוא דרכים להקנות לתלמידים את הידע שלא הצליחו לרכוש באופן יעיל במסגרת בית ספרית. הוראה מתקנת נעשית במסגרת שיעורים יחידניים בבית התלמיד או במכון.  בתהליך ההוראה המתקנת מתפתחת מודעות של התלמיד למשמעות הקושי הלימודי שלו, נעשה תהליך לחיזוק האמונה בעצמו וביכולותיו, שיפור רמת התפקוד הלימודי וצמצום פערים.

מתי כדאי להפנות אל הילד להוראה?
1. בעיות קשב וריכוז.
2. יכולות של הילד לא באות לידי ביטוי.
3. קושי לשבת לאורך זמן.
4. כאשר התפקוד בבית הספר הופך לבלתי אפשרי.
5. נטייה לכעס והתפרצות בקלות.
6. קושי בארגון.
7. קושי לסיים משימות.
8. קושי בהכנת שיעורי בית.
9. לקויות למידה: קריאה, כתיבה, כתיב, הבנת הנקרא וכדומה.
10. בעיות בביטחון עצמיט ודימוי עצמי נמוך אשר פוגעים ביכולות הלימודיות.

קיימים מספר סוגים של הוראה מתקנת:

הוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה
– מתאימה לתלמידי בית ספר יסודי החל מכיתה א' (ניתן גם בגן טרום חובה, הכנה לקראת כיתה א') אשר אינם מצליחים לרכוש את הקריאה והכתיבה בקצב הכיתה. ההוראה המתקנת הזו מתמקדת בהקנייה של צלילים, ניקוד, אותיות, דיוק בקריאה, קצב בקריאה, עבודה על שגיאות כתיב וחוקי הכתיבה השונים. התוכנית נבנית בהתאם לרמתו של התלמיד ובהתאם ליכולותיו.

הוראה מתקנת בחשבון – מתאימה לתלמידי כיתה א' עד כיתה ט'. ההוראה הזו מתמקדת בהבנת המהות שבבסיס הפעולות החשבוניות השונות והקניית השיטות והאסטרטגיות לפתרון יעיל של תרגילים ובעיות. בנוסף, הקניית הרגלי עבודה נכונים הכוללים תכנון, בקרה וארגון החשובעם מאוד בתחום המתמטי. התוכנית נבנית בהתאם לרמתו של התלמיד ובהתאם ליכולותיו.

הוראה מתקנת באנגלית – מתאימה לתלמידי בית ספר יסודי אשר אינם מצליחים לרכוש את חוקי השפה בקצב הכיתה. ההוראה תכלול הקניית חוקי הקריאה והכתיבה של השפה האנגלית אשר תסייע בשיפור הדיוק בקריאה, הבנת חוקים דקודוקיים, הרחבת אוצר מילים והתמודדות עם מטלות הבנת הנקרא.

הוראה מתקנת להקניית אסטרטגיות עבודה יעילות – ההוראה מתאימה מכיתה ג' ועד כיתה ט'. הוראה זו תכלול רכישת אסטרטגיות עבודה יעילות בהתמודדות עם מקצועות רבי המלל. התמודדות עם טקסט (מיומנויות הטרמה, סיכום פסקה וטקסט, מציאת רעיון מרכזי) ומענה בתשובות מלאות ויעילות. בנוסף, במסגרת זו לומדים להתכונן באופן יעיל למבחנים ולבצע תכנון ובקרה על המטלות.


לקראת המפגש עם המורה להוראה מתקנת:
המפגשים מתקיימים בבית התלמיד או במכון תל-אביב לפסיכותרפיה ברח' פרופ' שור 16 בתל אביב.
מפגש ראשון מיועד להכרות, הבנת הצרכים ויצירת קשר והתאמת ציפיות.
אפשרות ראשונה: 2 שיעורים ברצף אחת לשבוע (משך כל שיעור 50 דקות, סה"כ שעה ו 40 דקות).
אפשרות שנייה: 2 שיעורים ברצף פעמיים בשבוע.

תיאום מקסימלי עם בית הספר: 
קראו עוד על פגישה של המאבחנת הדידקטית או המורה להוראה המתקנת שלנו 
עם המחנכת או המורה המקצועית בבית הספר בו לומד ילדכם.

קראו עוד על אבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי.


צרו קשר
לתיאום פגישת הכרות להוראה מתקנת.

טלפון ליצירת קשר:  03-9505052
מלאו פרטים ואנו ניצור קשר