אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי – יתרונותיו של האבחון המשולב:
האבחון הפסיכו דידקטי הינו אבחון שמשלב אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי.
האבחון הדידקטי מציף מידע מתוך עולמו הלימודי של הילד - ליקויי למידה, קשיים בכתיבה, קריאה, הבנת הנקרא, קשיים חשבון,יכולות זיכרון וחשיבה. האבחון הפסיכולוגי מציף בעיות רגשיות, טראומות, מצוקות, ומחלות נפשיות.

מהם יתרונותיו של האבחון שהמשולב?

• התחום הלימודי והתחום הרגשי בעלי השפעה אחד על השני. משמעות הדבר שבעיה באחד מהתחומים יכולה לבוא לידי ביטוי חיצוני בתחום השני. לדוגמא - ילד שחש מצוקה חברתית בכיתה ורוב זמנו בבית הספר הוא מוטרד, חש דחוי ולא רגוע יכול לגלות קשיים בקשב וריכוז במהלך השיעורים וזאת מבלי שתהיה לו בעיית קשב וריכוז אורגנית. ודוגמא הפוכה – ילד בעל קושי בכתיבה (דיסגרפיה) יכול לחוש מאוד מתוסכל ומבויש מול חבריו ומוריו ומפתח התנהגות מפריעה וכעוסה במהלך השיעורים. כאשר שני תחומים כל כך מושפעים אחד מן השני אבחון משולב הוא זה שמאפשר לראות את שני צדי המטבע.

• אבחון משולב מאפשר להגיע לאבחנה מדויקת יותר כאשר לא ברור מה יושב בבסיס הבעיה שרואים על פני השטח בכיתה או בחברה. האבחון מאפשר לראות את התמונה כולה ולערוך את הקישורים בין התפקוד הלימודי והתפקוד הרגשי ומתקבלת דיאגנוזה יותר מורכבת ומדויקת.

• האבחון המשולב מציף בעיות שאולי פחות נראות על פני השטח שעתידות להתפתח ולהיחשף רק בעוד כמה שנים. בדרך כלל קשיים בתחום אחד גוררים גם קשיים בתחום השני. כלומר קשיים לימודיים גורמים גם להתמודדויות רגשיות מסוימות והפוך. אבחון מקיף של שני התחומים מאפשר לבחון את ההשלכות הללו ולשים לב האם ישנן השלכות שיש לשים לב אליהן.

• אבחון פסיכו דידקטי יכול לשמש צוות רב מקצועי. גם את הצוות הרגשי בבית הספר – היועצת, הפסיכולוג הבית ספרי, המטפלות הרגשיות וגם את צוות ההוראה המחנכת והמורות המקצועיות. כך הוא מגייס את מירב אנשי המקצוע להקדיש תשומת לב ומחשבה למצבו של הילד.

לחצו כאן לקרוא עוד על האבחונים במכון.
מלאו פרטים ואנו ניצור קשר