פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
טיפול בילדים
טיפול רגשי לילדים

טיפול רגשי לילדים

טיפול רגשי בילדים

אם אתם מחפשים טיפול רגשי עבור ילדכם, תשמחו לשמוע שהיכולת של ילדכם לעשות שינוי גדולה בזכות היותם צעירים, פתוחים וגמישים. לילדים אין את המסננים שלנו המבוגרים כבר יש, יש להם סביבה תומכת שמעודדת אותם לשינוי ומחזקת אותם, ולכן טיפול רגשי לילדים מניב תוצאות מהר יותר.

למבוגרים בעולמו של ילד יש את האחריות לשים לב מתי ילד זקוק לעזרה רגשית מקצועית, הילדים עצמם לרוב לא פונים לעזרה, לא מסבירים את הקשיים שלהם מפורשות, ועלינו המבוגרים להיות עם יד על הדופק, לעשות מה שביכולתנו ולהתייעץ עם פסיכולוג ילדים כשצריך.

במכון תל אביב לפסיכותרפיה עובדים פסיכולוגיים קליניים ופסיכותרפיסטים בעלי ניסיון רב בזיהוי ואבחון בעיות רגשיות אצל ילדים ובבחירת הטיפול המתאים ביותר. בעבודתנו הטיפולית אנחנו שמים במרכז הבמה לא רק את הילד, אלא גם את הוריו, שהם סוכן שינוי ודמות מפתח בהצלחת הטיפול. משום כך, טיפול רגשי לילדים במכון כולל גם הדרכת הורים באופן תדיר.

מעוניינים שנצור קשר?

איך להתמודד עם בעיות רגשיות אצל ילדים?

ילדים עם בעיות רגשיות מחפשים מספר ערוצי תמיכה ועזרה. הערוץ הראשון הוא הילד עצמו, שמאמץ אסטרטגיות מקדמות. לדוגמה: ילד הסובל מחרדת נטישה ידאג להיות בקשר רציף עם מבוגר במהלך היום, וכמובן יעשה זאת באופן שאינו מודע. הערוץ השני הוא מעטפת המבוגרים שסביבו, ששמים לב לקשיים הרגשיים שלו ומתאמצים לעזור ולתמוך.

במקרים בהם שני הערוצים הללו לא צלחו להגיע לאיזון ותפקוד טוב יותר, כדאי להיעזר בערוץ השלישי, שהוא קבלת ייעוץ ועזרה מקצועית, טיפול פסיכולוגי לילדים. אם נראה לכם כי קיימת החמרה במצבו הרגשי של הילד, ואינכם מצליחים לעזור לו לבדכם, צרו איתנו קשר ונשמח להתאים לכם מטפל רגשי לילדים, בעל ניסיון והתמחות בקושי איתו ילדכם מתמודד.

הפסיכולוג איתמר פסקל מסביר: על טיפול פסיכולוגי לילדים

מה לצפות מטיפול אצל מטפל רגשי לילדים?

אופי הטיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים תלוי בגיל של הילד, בקושי הרגשי עמו הוא מתמודד ובמאפייניו האישיותיים של הילד. אנו מציעים במכון שלושה סוגים של טיפול רגשי בילדים: הדרכת הורים קבועה, טיפול פסיכותרפיה, וטיפול באמצעות תרפיה במוסיקה.

  • ייעוץ והדרכת הורים: ניתן לעזור לילדים רק דרך הוריהם, במפגשים משותפים מדי שבוע נוצר ליווי מקצועי שעוזר להורים לתמוך בילדיהם באופן מדוייק יותר ולהובילו אל שינוי והתחזקות. הפסיכולוג שומע חוויות מהשבוע, מעלים תכנים וסיטואציות שהיו, מגבשים יחד הבנה של מה שהיה, ומעריכים את דרכי הפעולה הנדרשות בהתאם למטרה.
  • טיפול פסיכותרפי: יערך על ידי פסיכולוג ילדים, בו ישתלבו טיפול במשחק ושימוש בשיח טיפולי התואם את גיל הילד. במהלך המשחק צפים ועולים קשיים רגשיים שונים, כאשר למטפל מתאפשרת עבודה טיפולית עם תכנים שהילד משליך מתוך עצמו לתוך המרחב המשחקי המשותף שנוצר בטיפול.טיפול פסיכותרפי הוא בעצם טיפול באמצעות משחק שמאפשר לילד מרחב שחרור של קושי, הצפתו על פני השטח ולעתים אף הכרה בו באמצעות עבודה טיפולית של המטפל. עמוק יותר בתוך הטיפול, כשילדים בעלי יותר הבנה והכרה במה שקשה להם, נוצר בסיס רחב יותר לשיח טיפולי. בשיח זה ילד עשוי להגיע להבנות ולקשר אותן לאמונות שונות שמזינות את הקושי הרגשי. לדוגמה הבנה על חסם תפיסתי כלשהו, שהמטפל יכול לאפשר לילד לחוות חוויות הפוכות ממה שהוא רגיל, ולאפשר אמונה עצמית ומציאת אסטרגיות טובות יותר.
  • טיפול רגשי לילדים באמצעות תרפיה במוסיקה: מציע מרחב טיפולי בו נגינה, שירה ויצירה הם חלק מהאמצעים לעבור תהליכים נפשיים מיטיבים. ילדים מגלים עניין טבעי בטיפול שכזה ונהנים מפעילות מוסיקלית ומוצאים דרך מהירה להבעה רגשית באמצעותה.

טיפ קטן עבורכם ההורים

קשיים רגשיים אצל ילדים מתפתחים בתוך עולמם הפנימי ומקבלים ביטוי בעולם החיצוני בהתנהגות או במשחק, הקשיים הרגשיים שבפנים משפיעים על סגנון האינטראקציה החברתית ובינאישית, ועל כישורי החיים. לכן זכרו כי שאם ילדכם מפתח בעיות התנהגות, משחק אלים, סגנון דיבור נמנע או תוקפני, כל אילו מעידים על קושי רגשי בפנים, ועל מנת לשנות את ההתנהגויות שאנו רואים בעולם החיצני עלינו לגעת במקור להם, בקושי הרגשי בפנים.

לרוב טיפול רגשי בילדים יתחיל מהמקום שקל יותר לגעת בו, מהעולם החיצוני הנראה לעין. לדוגמה, קושי של ילד להפסיד במשחק, אי יכולת לעמוד בחוקים בבית הספר וגם בחדר הטיפולים, משחק אלים עם בובות, פסיביות ועוד. הביטוי החיצוני הוא הדלת אל עולמו הרגשי של הילד, וכך המטפל והילד גולשים אל עבר המקום הפנימי שבבסיס ההתנהגות החיצונית.

העולם הרגשי הוא כלי דרכו חווים הילדים את העולם. הוא משפיע על העיבוד, על ההתמודדות והבחירות שילדים עושים יום יום בחייהם. במהלך שנות הילדות נרשמות חוויות בנפש הילד ובונות את אישיותו של האדם שהוא עתיד להיות. לכן כל כך חשוב לטפל ולעזור לילדים עם בעיות רגשיות.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר