פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
טיפול בזוגיות
הורות חד מינית: להתמודד עם הקשיים בתא המשפחתי

הורות חד מינית: להתמודד עם הקשיים בתא המשפחתי

היחסים בתוך המשפחה החד מינית עלולים לעורר קונפליקטים ודילמות רבות, בין אם מדובר בשלבי האימוץ של ההורים או בדינמיקות המורכבות בין הילדים להוריהם. אלו תהליכים מורכבים, שכתוצאה מהם לרוב מתעוררות סיטואציות רגישות המחייבות טיפול או ליווי מקצועיים.

אנו במכון תל אביב לפסיכותרפיה מספקים תמיכה מקצועית וליווי עבור משפחות חד מיניות, וכן ייעוץ זוגי עבור זוגות חד מיניים הנמצאים בשלבים שונים של הקמת התא המשפחתי.

התהליך אותו עוברות המשפחות החד מיניות כולל הדרכה הורית בכל הנוגע לגידול הילדים, ליווי וייעוץ במקרים של קונפליקטים ומצבים רגישים בתוך התא המשפחתי. כמו כן, הצוות המקצועי במכון עוזר למשפחות לעבור יחד תהליכי צמיחה והתפתחות.

מעוניינים שנצור קשר?

משפחה חד מינית - פתיחות אל מול חבלי לידה

למרות שמספרן של המשפחות החד מיניות בישראל הולך וגדל לאור הפתיחות החברתית והמודעות הגוברת בשנים האחרונות, המורכבות של היחסים בתוך משפחות אלו עלולות להציף בעיות רבות.

לאורך השנים, נתפסה האופציה להבאת או אימוץ ילדים בקרב הורים חד מיניים בעין ביקורתית שכללה תפיסות חברתיות הרואות את ההורות החד מינית כפסולה או לא בריאה עבור התא המשפחתי.

אותן דעות קדומות המגיעות מהחברה וגם ממוסדות הדת יוצרות מכשולים נפשיים רבים העומדים בפני המשפחות החד מיניות.

הביקורת וחוסר הלגיטימציה מצביעים על כך שילדים להורים חד מיניים חשופים יותר לקשיים רגשיים וחברתיים בשלבי ההתפתחות השונים שלהם. הם זקוקים למעטפת תמיכה רחבה יותר, ולעיתים תמיכה וליווי מקצועיים על מנת להתמודד עם הסיטואציה הלא שגרתית איתה הם מתמודדים.

יחסי הורים-ילדים בתוך המשפחה החד מינית

פעמים רבות מורגש הצורך הבסיסי של ילדים במשפחות חד מיניות להורים משני המינים. לעיתים, ההורות ההטרו-סקסואלית תמנע, מעצם היותה מוסכמת על הכלל, ערעור ביחסים הבין משפחתיים או הערמת קשיים הקשורים בהתפתחותם של הילדים.

הקונפליקטים והמצבים הרגישים שדורשים טיפול משפחתי הינם מגוונים ויכולים לנבוע בין היתר מהצורך של הילד ב"אמא" ו"אבא" בסיטואציות מסוימות בהן לגברים או נשים חד מיניים לא יהיה פתרון הולם, ריחוק חברתי שמרגישים הילדים או ההורים ומשפיעה על בחירותיהם העתידיות ותפקודם ביום יום, וכן בעיות של אמון בסביבה, חוסר יכולת ליצור קשרים בריאים ועוד.

מתי מומלץ לפנות לטיפול זוגי או משפחתי?

היחסים בתוך התא המשפחתי יחד עם הקשיים הרגשיים שמתפתחים במרוצת השנים אצל ההורים והילדים, עלולים להיערם ולהתפרץ בצורות שונות הדורשות טיפול.

אם אתם או ילדיכם חווים חרדות חוזרות ונשנות, מרגישים ריחוק חברתי, דיכאון, פחד ועכבות מיצירת קשרים רגשיים, ואפילו תסמינים פיסיים המאופיינים בהפרעות שינה, תחושות לחץ ועוד מומלץ להיוועץ עם גורמים מקצועיים.

טיפול פסיכולוגי למשפחות חד מיניות

פעמים רבות, ייעוץ משפחתי למשפחות חד מיניות עוזר באיזון האינטריגות הפנימיות בתוך התא המשפחתי, ומכווין אותן אל עבר תהליכים משפרים ומקדמים.

טיפול נפשי וליווי מקצועי יוכלו לתת מענה מדויק ויעיל לבעיות המתעוררות אצל ההורים והילדים, ולעזור להתגבר על המשקעים שהצטברו במשפחה.

טיפול CBT לילדים – טיפול קוגניטיבי התנהגותי לילדים במשפחות חד מיניות יכול לעודד אותם לצאת ממצבי משבר או סיטואציות רגישות בחיי היום יום.

במהלך הטיפול מציע הצוות הטיפולי מענה גם להורים, ומדריך אותם כיצד להתמודד עם הקשיים של ילדיהם. במקביל, מקבלים הילדים כלים וטכניקות שיעזרו להם להתמודד טוב יותר עם סיטואציות עתידיות – התמקדות בשינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם, התמודדות עם סיטואציות חברתיות בתור ילדים להורים חד מיניים ועוד.

אנו במכון תל אביב לפסיכותרפיה מציעים למשפחות חד מיניות ליווי ותמיכה מקצועיים, יעילים וקצרי מועד לטיפול במגוון בעיות וקשיים רגשיים. אם אתם מרגישים שאינכם מצליחים להתמודד עם הסיטואציות הרגישות, פנו אלינו ונעזור לכם לתפקד כיחידה משפחתית איתנה ובריאה.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר