פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
טיפול בזוגיות
טיפול זוגי בחדרה, פרדס חנה ובשרון

טיפול זוגי בחדרה, פרדס חנה ובשרון

איתמר פסקל פסיכולוג קליני

היי, 

אני איתמר, ואני עוזר לזוגות למצוא שוב את המרחב המשותף שלהם, את הלב של הזוגיות.

זוגיות היא דבר מאוד מאתגר: ויכוחים, אי הסכמות, האשמות, תחושה שלא מספיק רואים אותי, שאני לבד במערכת הזוגית הזו, שלא מעריכים אותי – ועוד ועוד תחושות שונות שהן חלק מהדינמיקה בקשר.

שניכם מרגישים כך, שניכם מעוניינים להרגיש אחרת – וזו ההזמנה שלי, לדבר את המרחב הזוגי, ללמוד לתקשר את הקושי, את הכאב, ליצור דינמיקה אחרת ממה שאתם מכירים.

אני פסיכולוג קליני, מדריך ומטפל זוגי כבר שנים רבות, ואני מקווה שאוכל לעזור לכם בהתמודדות שלכם בתוך הזוגיות. להתבונן יחד ולראות כיצד אתם מגיבים אחד לשניה, איזה שיח נוצר ועל מה אתם מגינים, איך באמת רואים את הקשר וכיצד ניתן לתקשר אחרת.

אני יודע שמאוד לא פשוט להגיע לטיפול זוגי, להבין שמשהו אולי לא עובד, להודות בכך מול עצמך ומול בן או בת הזוג. ההבנה וההכרה שנדרשת עבודה רגשית עשויים להעלות קושי ואף התנגדות פנימית. לעתים קשה לדבר יחד על הקשיים, על אי ההסכמות, על הריחוק ואולי גם על תחושת הבדידות.

קשיים זוגיים מבטאים לא רק את המציאות כרגע, בכאן ועכשיו, אלא גם את הדינמיקה שהולכת אחורה, אל דפוסים והתנהגויות מהעבר, לעיתים לא רק ביחסים בין בני הזוג אלא גם כל אחד מול עצמו.בשיחות ננסה לברר מהם הקשיים, נפתח עוד ערוצי תקשורת במטרה להביא כנות ופתיחות לתוך המרחב.


לקביעת טיפול זוגי בחדרה, פרדס חנה והסביבה, צרו קשר:


על טיפול וייעוץ זוגי: הגישה שלי

אני מתמקד בטיפול וייעוץ זוגי עם זוגות שונים ומגוונים בנושאי משבר זוגי, חוסר אמון ובגידה, קשיים בתקשורת הזוגית, זוגות שחשים ריחוק, חוסר אינטימיות וקושי ליצור חברות אמיתית וקרובה.

אני פוגש זוגות שמגיעים סביב ריבים, כעסים, מתחים ומאבקי כוח חוזרים ונשנים, שינויים על רקע גירושים והתמודדות עם פתיחה של היחסים. ​בזוגיות ישנן האשמות רבות: שלא מבינים אותי, שלא רואים אותי, שאני אשתנה, לא סומכים עליי מספיק, אך העניין הוא לא את או אתה, אלא החיבור, הקשר והדינמיקה ביניכם. על זה אני עובד יחד אתכם בטיפול זוגי, על החיבורים שמקשרים ביניכם, ליצור שפה משותפת, ליצור תקשורת טובה יותר, ללמוד איך לדבר אחד עם השניה טוב יותר.

האשמות ומגננות הן בעיה שכמעט כל זוג מתמודד עימה. כולנו עשויים להרגיש דחייה, אשמה, עלבון, תחושות טבעיות בכל זוגיות אך הן עשויות להוביל לשיח מריר ושלילי שכולל התחשבנויות, הטחת האשמות וריחוק. בטיפול ננסה לראות את המרחבים הללו יחד, ננסה להבין מה באמת קורה מעבר לטקסטורה החיצונית של ריבים ומתח, מה באמת קורה שם מתחת לפני השטח.

באופן טבעי מנגנוני הגנה ודפוסי העבר באים לידי ביטוי בקשר הזוגי. דפוסים אלו גורמים לנו להחזיק בתפיסות ועמדות קודמות שקשה לנו לשנות. בטיפול הזוגי ננסה לזהות דפוסים ודרכי חשיבה קיימים וננסה יחד לראות כיצד ניתן לתקשר את עצמנו אחרת.

נברר יחד מהן הרגישויות השונות של כל אחד מכם שבאות לידי ביטוי בזוגיות, מהם הכפתורים שגורמים לדינמיקה שלילית ביניכם וכיצד ניתן לשנות זאת – לראות שוב את הצרכים והרצונות אחד של השני.

טיפול זוגי לזוגות א-מונוגמיים או חד-מיניים

אני מטפל בסוגים שונים ומגוונים של זוגות: מונוגמיים, מונו-גמישים, מאפשרים, פתוחים, חד מיניים, פוליאמורים וכאלו ששוקלים או מעוניינים לפתוח את הזוגיות בצורה כזו או אחרת.

עם זוגות הנמצאים ביחסים פתוחים (בכל תצורה) או פוליאמורים אנו מבררים יחדיו את המורכבות שבדבר, האם קיימת התאמה מדויקת לכל צד, האם כולם רואים את כולם כפי שהיו רוצים. מבררים נושאים כגון אשמה וקנאה, התמודדות עם אגו ושייכות.

בדרך כלל אני ממליץ לזוגות הבוחרים לפתוח את הזוגיות להגיע לשיחות לברר עם מה הם מתמודדים, האם בתהליך שהם עושים קיימת הקשבה, התבוננות והתחשבות, לברר מהם הגבולות וכיצד ניתן ליישם אותם. מדובר בתהליך הכולל מצד אחד כנות ופתיחות רבה אך גם התמודדות עם פחדים שונים הבאים לידי ביטוי בקשר הזוגי.

טיפול זוגי לזוגות חד מיניים

כל הזוגות חווים קשיים, לכולם יש פערים ואי הסכמות לגשר. אצל זוגות חד מיניים מעבר לקשיים הרגילים ישנם קשיים נוספים כגון הגדרת הבלעדיות, התמודדות עם המשפחות, הבאת ילדים לעולם ועוד.

אני עובד שנים רבות עם הקהילה הלהט"בית, הן בטיפולים פרטניים והן בטיפולים זוגיים. אני מלווה זוגות גייז ולסביות בהתמודדות עם קשיים שונים בזוגיות, קשיים ביצירת אינטימיות, התמודדות עם המשפחות, התמודדות עם נושאי פוריות, פונדקאות, אימוץ, וכמובן ליווי ותמיכה בכל התהליך.

זו לא את או אתה - זו הדינמיקה שאתם מייצרים יחד

החיבור הזוגי יוצר טריגרים, מעין כפתורי לחץ שכל אחד מכם מפעיל ומצד שני מתקבלת תגובה כועסת או תוקפנית וכדומה. כל אחד מגן על עצמו, שומר מפני פגיעה או חשיפה יתר על המידה פן תהיה חוויה שלילית כלשהי.

מדובר בדפוסי קשר שחוזרים שוב ושוב על עצמם באופן מעגלי, בדרך כלל בצורה של התקרבות והתרחקות, ממש כמו גאות ושפל. בטיפול הזוגי ננסה יחד לשנות את המגמה, לראות כיצד ניתן לתקשר טוב יותר, איך אפשר לפנות אחד לשניה בצורה אחרת שפותחת אפשרויות, שרואה את האחר, שלא לוחצת על הכפתורים. זו תקשורת שמחברת, שיוצרת קרבה, דאגה הדדית, שבאמת רואים אחד את השני, מתקשרים, פותחים שיח יעיל וטוב יותר עבור שניכם.

זו ההזמנה שלי למרחב הזוגי, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ונבדוק יחד אם מתאים לכם להתחיל מסע יחד.


לקביעת טיפול זוגי בחדרה, פרדס חנה והשרון, צרו קשר:


מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר