פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
ייעוץ פסיכולוגי

ייעוץ פסיכולוגי

ייעוץ פסיכולוגי

חיינו מורכבים מרבדים רבים ואנו עלולים למצוא עצמנו מתמודדים עם משברים ומצבים נפשיים שלא חשבנו שנגיע אליהם. לעיתים הכאב והסבל המלווה בקושי רגשי גדולים ויש לפנות לעזרה מקצועית. הפנייה עשויה להיות לאו דווקא כאשר יש משבר, אלא מתוך רצון להגשמה עצמית והיכרות טובה יותר גם עם העצמי וגם עם הזולת.

הפנייה לעזרה נפשית באמצעות ייעוץ מומחים או פסיכולוגים נעשית כאשר יש קושי להתמודד עם מצבי חיים או מצב נפשי מסוים, בין אם מדובר ביחיד, בזוג או בילדים. הקושי הנפשי עלול להיות בעל סממנים משבריים כגון התקף פאניקה, לחץ, מתח, דיכאון, ריקנות וחרדה. במצבים משבריים מסוג זה מומלץ להגיע לאיש מקצוע מתאים כגון פסיכיאטר או פסיכולוג קליני שיודע לאבחן את המצב ולהמליץ על הטיפול המתאים ביותר.

קיימים טיפוליים נפשיים רבים המתאימים לתסמינים שונים. לדוגמא, טיפול פסיכותרפי מורכב מטיפול ע"י שיחות, כאשר הקשר שנוצר בין המטפל והמטופל מהווים קרקע בסיסית לשינוי תוך דגש על היחסים הבינאישיים הנרקמים בחדר הטיפולים.

אנו מזמינים אתכם לפנות למכון תל אביב לפסיכותרפיה ולמצוא תמיכה נפשית וייעוץ פסיכולוגי המתאים לצרכיכם.

מעוניינים שנצור קשר?

סוגי ייעוץ פסיכולוגי

טיפול פסיכודינמי

טיפול פסיכולוגי פסיכודינמי הוא טיפול שורשי ומעמיק המתבונן על האדם כמכלול שלם ומורכב, כאשר בטיפול זה מתבוננים כיצד העבר משפיע על ההווה, מעצב את האישיות, החשיבה, דפוסי קשרים בינאישיים וכדומה. טיפול זה נעשה גם ברמת זכרונות ואסוציאציות לא מודעות וניסיון להבינם באופן עמוק יותר ואת השפעתם על האדם. תהליך זה משפר את יכולת ההתמודדות ומגביר את הכוחות הנפשיים לשיפור איכות החיים הרגשית.

טיפול CBT, טיפול קוגניטיבי התנהגותי

טיפול מסוג זה הנו קצר מועד (בין 12 ל-18 מפגשים), ובשונה מטיפול פסיכודינמי הוא אינו עוסק בנפש האדם כמכלול שלם אלא מתמקד בהפחתת סימפטומים מטרידים כגון חרדות, פחדים, אובסיסיות ודיכאון. טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא ממוקד בעיה ועוסק בעיקר בשינוי התנהגותי ובזיהוי ושינוי דפוסי חשיבה שאינם מיטיבים עם האדם.

טיפול פסיכיאטרי

טיפול תרופתי פסיכיאטרי מוצע למטופלים כאשר קיים משבר או שיש תחושה שזקוקים לעזרה גדולה יותר על מנת להתמודד עם קושי רגשי. מטרת הטיפול הפסיכיאטרי לאזן חומרים במוח ובכך לגרום לשינוי בהרגשה ובהתנהגות.

טיפול זוגי

טיפול פסיכולוגי עבור בני זוג המעוניינים לשפר את יחסיהם. טיפול זוגי מתמקד בקושי של בני הזוג לתקשר על נושאים מסויימים, לפתוח ערוצי תקשורת נוספים, לברר לעומק בעיות זוגיות והוריות ולמצוא דרכים אפקטיביות לשיפור היחסים או לחלופין לפרידה.

טיפול פסיכולוגי בילדים

טיפול פסיכולוגי בילדים מבוצע דרך משחק עד גיל 8-9 בערך. טיפול במשחק עוזר למטפל להגיע לרבדים רגשיים בלתי מודעים אצל הילד, לגעת במקומות שבשיחה רגילה קשה לגעת בהם ולבחון יחד כיצד הם משפיעים על הילד. טיפול מסוג זה מאפשר למטפל להבין טוב יותר את עולמו של הילד.

הדרכת הורים

הדרכת הורים כוללת בירור יחדיו של הבעיות המשפחתיות, התבוננות וחשיבה על קשיים, מטרות, ערכים, הבנת צרכים של בני הזוג והילדים, בירור דרכי תקשורת במשפחה וחיזוק דפוסים חיוביים.

במכון תל-אביב לפסיכותרפיה ניתן לקבל מגוון טיפולים על ידי מיטב אנשי מקצוע. אנו מתאימים לכל אדם הפונה לטיפול נפשי מטפל המתאים לו מתוך רגישות והבנת צרכיו האישיים.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר