פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
שאלות ותשובות
כמה עולה טיפול פסיכולוגי

כמה עולה טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי יכול לחולל תפנית בחיינו, ולאפשר לנו להשאיר מאחור אבן נגף שליוותה אותנו למשך זמן רב. "אבן נגולה מעל לבי" – לפעמים זה אכן כך, בטיפול פסיכולוגי טוב, אפשר באמת להשיל כמה אבנים מהלב ולהמשיך לעבר החיים ביתר קלות. אך כאשר פונים לטיפול פסיכולוגי עולות שאלות רבות כגון מיקום הטיפול, בחירת מטפל ונושא עלות הטיפול.

עלות טיפול פסיכולוגי היא לא הכל - שקלו גם את התועלת והערך

כאשר פונים לטיפול פסיכולוגי אחד הדברים החשובים הוא החיבור עם המטפל. להרגיש שהגעת למקום הנכון, עם האדם הנכון, שאתה מרגיש שבאמת יכול לעזור לך. מעבר לכך קיימות שאלות אחרות, כגון האם מתאים לי מטפל או מטפלת, האם מתאים לי טיפול פסיכולוגי דינמי, טיפול CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי או אולי טיפול פסיכולוגי קצר מועד.

מעבר לכך קיים נושא העלות, כמה עולה טיפול פסיכולוגי ואיפה. כיום ניתן לקבל טיפול פסיכולוגי גם בקופות החולים כחלק מהרפורמה בתחום בריאות הנפש וגם בשירות הציבורי. עלותם של טיפולים אלו נמוכה אך קיימים מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. ייתכן שיהיה תור ארוך עד תחילת הטיפול, לעתים גם במשך מספר חודשים. כמו כן, יש לקחת בחשבון את ניסיון המטפלים ויכולת הבחירה בין מטפלים.

במכון פרטי כגון מכון תל-אביב לפסיכותרפיה עובדים מטפלים בעלי ניסיון רב, ניתן לבחור מטפל או מטפלת, לקבל עזרה ותמיכה בבחירת המטפל, וכמובן להתחיל את הטיפול באופן מיידי.

הנכם מוזמנים לצור עמנו קשר לגבי עלות טיפול פסיכולוגי במכון תל-אביב לפסיכותרפיה. במידת הצורך ישנן אפשרויות שונות להנחה, גם לסטודנטים וצעירים, וגם עבור מי שזקוק לכך.

מעוניינים שנצור קשר?

הסיבות לגשת לטיפול פסיכולוגי הן רבות ונעות מבעיה ספציפית המשפיעה על תחום מסוים בחיינו ועד בעיה המשפיעה רוחבית על כל תחומי החיים והתפקוד. על רבים מהקשיים בחיים אנו מצליחים להתגבר ולהתמודד לבדנו, לרוב בעזרת מעגל תמיכה של חברים ומשפחה. אך על חלק מהקשיים אנו לא מתגברים והם הופכים לכדור שלג שגדל ותופס יותר ויותר מקום.

לרוב מתחילים לחפש עזרה חיצונית כאשר לא מצליחים להתמודד והדבר מטריד באופן שעשוי לפגוע באיכות החיים. טיפול פסיכולוגי הנו רצף של מפגשים (מספרם משתנה מאדם לאדם ומבעיה לבעיה). במפגשים משתתפים לרוב שניים, המטפל והמטופל, בדרך כלל המטפל יהיה פסיכולוג קליני או מטפל מוסמך אחר.

קיימים מספר סוגים מרכזיים של טיפול פסיכולוגי:

טיפול פסיכואנליטי: בטיפול הפסיכואנליטי המטפל והמטופל עוברים תהליך של חשיפה וניתוח מחשבות ותפיסות מתוך התת מודע. מחשבות ותפיסות אילו אמנם נמצאות בתת מודע אך משפיעות על התנהגותו של האדם. מדובר בדחפים, יצרים וחוויות מודחקות שמשפיעות על פעולותיו של האדם מבלי שהוא מודע לכך.

הטיפול הפסיכואנליטי מעלה את אותן מחשבות ותפיסות אל המודע, ובכך הן זמינות יותר להתמודדות. בטיפול הפסיכואנליטי הקלסי נפגשים לפחות מספר פעמים בשבוע, המטופל שוכב על ספה כאשר אינו רואה את המטפל ומעלה אסוציאציות חופשיות אשר מובילות גם את המטופל אל עבר התת מודע.

טיפול פסיכודינמי: הטיפול הפסיכודינמי התפתח מן הטיפול הפסיכואנליטי, והוא הטיפול הפסיכולוגי הנפוץ ביותר. לרוב הוא מתקיים פעם בשבוע, בשיחה בין המטפל והמטופל. הטיפול הפסיכודינמי מתקיים ע"י שיחה בה המטופל מעלה נושאי שיחה שונים, מחשבות, אסוציאציות, ותוך כדי שיחה נחשפים קונפליקטים פנימיים מהתת מודע.

ביחד המטופל והמטפל מנתחים את החומרים שעולים, יוצרים קשרים וחוויות מהעבר, תוך התייחסות לקשר הרגשי שנוצר בין המטפל למטופל שבעצם משקף קשרים ויחסים מן העבר. הטיפול הפסיכודינמי מאפשר גם הוא להתמודד עם תחושות ותפיסות שאיננו מודעים להן ולמעשה כך מאפשר התקדמות.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי: הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT הוא טיפול קצר מועד, אשר מתמקד בקשר בין חשיבה והתנהגות, ומנסה לשנות ולהגמיש את התפיסות שגורמות להתנהגות לא רצוייה או לקשיים. מתקיים שיח סביב דפוסי החשיבה, מחשבות חוזרות וקיבעונות. המטפל מציע למטופל אלטרנטיבה אחרת לחשיבה ולהגמשת החשיבה. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול פסיכולוגי שהוכח כיעיל ביותר, בעיקר סביב תחום הטיפול בחרדות.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר