פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
שאלות ותשובות
מתי לפנות לטיפול פסיכולוגי

מתי לפנות לטיפול פסיכולוגי

מתי לפנות לטיפול פסיכולוגי

מתי לפנות לטיפול פסיכולוגי - כל המידע

במהלך החיים אנו נדרשים להתאים עצמינו למצבים שונים, ולהסתגל כל הזמן למצבים חדשים. המציאות מפגישה אותנו עם חוסר וודאות, חוסר ידיעה מה נדרש, חוסר אונים וייאוש, מפני תחושה של היעדר כלים וידע להתמודד בדרך הטובה ביותר עבורנו עם סיטואציות החיים. במאמר זה ננסה לענות על השאלה מתי לפנות לטיפול פסיכולוגי.

כל אחד מאיתנו חווה קשיים כאלה ואחרים במהלך חייו. רבים מאיתנו מתלבטים, סביב מצוקה, האם זוהי סיבה לפנות לטיפול פסיכולוגי, האם מקורה רגשי והאם בכלל טיפול פסיכולוגי כזה או אחר יוכל לעזור.

אלו שאלות חשובות ומהותיות, תשובתן אינה תמיד חד משמעית. וכאשר אדם אינו רוצה ללכת לטיפול על דעת עצמו, במרבית המקרים הטיפול לא יהיה יעיל.

כולנו חשים ייאוש, מתח, בלבול, עצבות, חוסר נחת ולעתים היעדר שליטה, זה טבעי ואנושי. אך כאשר תחושות אלו נמשכות זמן מה וגורמות לסבל ולפגיעה בתפקוד היומיומי, או כאשר לא ברור לנו מהו הגורם לתחושות חוזרות ונשנות אלה ומתקשים להקל על עצמנו, כדאי לפנות לסיוע על ידי עזרה נפשית מקצועית.

מלבד הרצון של אדם להשתפר, להיות אדם טוב יותר לעצמו ולסביבה, ולנהל אורח חיים בריא. ישנן סיבות רבות היכולות לגרום למצוקה רגשית אשר טיפול עשוי לעזור ואף לחולל שינוי מהותי בחייו של האדם. לעתים אף מקצה לקצה.

מדובר בקשיים רגשיים, כגון חרדה, דיכאון, גיבוש זהות אישית או מינית, התקפי זעם או כעס בלתי נשלט, משברים בין אישיים וקושי מסוגלות לנהל יחסים בריאים. משברי חיים, קושי עם שינויים, דימוי עצמי נמוך, טראומה ועוד סיבות רבות, מגוונות ומורכבות.

במקרים כאלה, טיפול פסיכולוגי הנו מרחב מאפשר של הכרות פנימית, הידברות והתבוננות. טיפול נפשי מסוגל לתת מענה ולהקל על ההתמודדות היומיומית. הטיפול מתמקד הן בהיכרות של האדם מול עצמו והן בהיכרות שלו במפגש עם האחר.

בנוסף, טיפול פסיכולוגי יכול לסייע להורים להתמודד בצורה יעילה וטובה עם האתגרים הכרוכים בגידול ילדיהם, על ידי היכרות מעמיקה יותר של ההורים עם עצמם ועם הצרכים והתנועות הפנימיות שמתרחשות ביחסים בתוך הבית.

במרבית הפעמים אנשים יפנו לטיפול כאשר הם מרגישים שאינם מצליחים לשנות דפוס התנהגותי מסוים המפריע בחיי היום יום ובתפקוד התקין, והפנייה עקב הבירור מתי פונים לטיפול היא בשל הרצון להתמודד טוב יותר עם אותה התנהגות חזרתית.

קיימת אפשרות גם לפנות לטיפול בלי לדעת בדיוק לאן להצביע ומהי הבעיה הספציפית. ייתכן שגם כאשר פונים בשל בעיה ספציפית, לאחר זמן מה מגלים כי הסיבה היא למעשה שונה מזו אשר חשבו עליה תחילה, ולמעשה מה שהוביל אותם לטיפול הייתה סיבה עמוקה ומורכבת יותר אשר הייתה פחות מודעות אליה לפני הטיפול.

אנו מאמינים במכון תל-אביב לפסיכותרפיה, כי טיפול נפשי הנו מסע משותף מסע אל מעמקי הנפש. היכרות מחודשת עם העצמי, יציאה מהמשבצת המוכרת אל מחוזות פחות מוכרים, תוך התבוננות ומציאת מקורות עמוקים לדפוסי התנהגות בעייתיים.

במכון ישנם מטפלים מוסמכים ומנוסים, אשר מוכנים לצעוד יד ביד במסע אל עבר המקום הלא נודע, להיפתח ולהתבונן ביחד עם המטופל ברגשות שעולים, ולנסות לתת מענה לקשיים. טיפול פסיכולוגי יכול להתאים לכל אדם שמעוניין בהיכרות טובה יותר עם עצמו, ולהבין את האופן בו התפיסות שלו משפיעות על מסלול חייו ובחירותיו בכל מישורי החיים.

שואלים את עצמכם מתי לפנות לטיפול פסיכולוגי? צרו עמנו קשר לבירור

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר