פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099

מטפל CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT

שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT – Cognitive behavioral therapy) היא שיטת טיפול שהוכחה כאפקטיבית ומוצלחת ביותר, בעלת תוצאות מובהקות ומהירות יחסית. היא נבדלת משיטות טיפול אחרות בכך שהיא שמה דגש על השילוב בין הקוגניציה, הפעולה וההתנהגות, תוך התייחסות ותשומת לב לקבלת ההחלטות של המטופל, שיפוטו, והעשייה שלו.

זוהי שיטת טיפול ממוקדת ומגוונת העוסקת בחשיבה, באותה מידה שהיא עוסקת ברגש. ההנחה הבסיסית של טיפול ה-CBT היא שהקוגניציה, הרגש וההתנהגות, נמצאים באינטראקציה הדדית מתמדת, בהקשר של סיבה ותוצאה.

במכון תל אביב לפסיכותרפיה מטפלים מוסמכים ל-CBT עם המון ידע ונסיון רב שנים, מתמחים בטיפול CBT לחרדות, פוביות ספציפיות, OCD, טראומות, דיכאון קל ודיסתימיה. אם אתם מחפשים מטפל CBT מומלץ ומנוסה, או מתלבטים בין סוגי הטיפול, אתם מוזמנים ליצור קשר ונוכל לייעץ לכם מה הטיפול המתאים לקושי איתו אתם מתמודדים.

מעוניינים שנצור קשר?

איך מתבצע הטיפול?

מטפל CBT מתמקד בסיטואציות, אמוציות ותהליכים התנהגותיים הגורמים לאדם לקשיי תפקוד, טראומות, התקפי חרדה או כל תגובה אחרת שמגבילה את התנהלותו הסדירה. הצלחת הטיפול דורשת שיתוף פעולה מלא של המטופל, כאשר הליך הטיפול עצמו מתבסס על כמה שלבים אשר במהלכם למד המטופל להתמודד עם הסיטואציות, או התהליכים המגבילים, לרכך את תגובתו, ולהתגבר על הקושי הנוצר.

  • בשלב הראשון – המטופל, ביחד עם המטפל, יגדיר את הבעיה, הקושי או המגבלה, ויחד יגדירו את נקודת היעד שברצונם להשיג במהלך הטיפול.
  • לאחר שהוגדרו הבעיה והדרך אל הפתרון, מגיע השלב השני – אשר במהלכו קיימת התמודדות של המטופל עם הגורם הבעייתי. כמובן שבשלב זה העבודה תיעשה בהתאם ליכולותיו של המטופל, כאשר ההתמודדות תתבצע באמצעות כלים שונים.
  • השלב השלישי והאחרון של טיפול קוגניטיבי התנהגותי יהיה רכישת כלים להרגעה עצמית במהלך התמודדות עתידית עם סיטואציות ומצבים שגורמים לקושי. מעבר לרכישת כלים אלה, במהלך הטיפול תתבצע הטמעה של תהליכים התנהגותיים כמו גם תהליכי חשיבה חדשים שיסייעו לשנות את התגובה לנוכח סיטואציות דומות בעתיד.

מה חשוב לדעת בבחירת מטפל CBT?

אחד הדברים החשובים בבחירת מטפל CBT הוא הרקע ממנו מגיע. אם הוא פסיכולוג CBT או עובד סוציאלי קליני שמטפל ב-CBT אז הוא מגיע עם רקע פסיכולוגי מבחינת ידע וטיפול. זה מאפשר לו להבין לעומק תהליכים וקשיים ופותח אפשרות לטיפול משולב בעת הצורך.

טיפול משולב הוא טיפול שמתחיל ב-CBT, מטפל בקושי ועוזר להתגבר עליו, ולאחר תקופה בה מגיעים לנקודת איזון והתחזקות מתחילים מפגשי פסיכותרפיה שעוזרים להבין למה בכלל הקושי הזה התפתח ולטפל במקור לקושי. השילוב של שניהם הוא טיפול מבוסס יותר והוא נעשה במקרים בהם המטופל מביע נכונות להמשך עבודת עומק והמטפל חושב שיש צורך בכך.

אנו במכון מאמינים בשילוב ולכן המטפלים שלנו מוסמכים ומתפתחים מקצועית גם בתחום ה-CBT וגם בתחום הפסיכותרפיה.

איזי מאימן

איזי מאימן

עו"ס קליני מטפל CBT

איזי מאימן הוא מטפל CBT מומלץ בעל הכשרה גם בפסיכותרפיה, המציע טיפול יעיל ואפקטיבי בשיטת CBT למטופלים הסובלים מבעיות חרדה, הפרעות אכילה, פוסט טראומה, פוביות, משבר ואבל ואובדן. על מנת להתמודד לא רק עם דפוסי המחשבה אלא גם עם מקור הרגש, הוא מציע למטופלים החפצים בכך השלמת טיפול באמצעות פסיכותרפיה.

מתי מומלץ לפנות למטפל CBT?

טיפול CBT הוכח כיעיל ביותר בטיפול בחרדות למיניהן, פוביות, אובססיות חזרתיות וטראומה שיש בביטויים שלה גם חרדה וחזרתיות. מטפלים בשיטת CBT יכולים לעזור במקרים בהם הקושי המרכזי מבוסס על קווי חשיבה לא נכונים ובעזרת שינוי ואימוץ דפוסי חשיבה מציאותיים ותקינים ניתן לשנות את הגלגל למקום חיובי.

אם אתה מרגיש שהקושי ממנו אתה סובל מוזן ממחשבות ואמונות שאימצת עם השנים שאינם מיטיבם עמך ומקשים עליך ברמה יומיומית, טיפול CBT יכול לעזור מאוד.

CBT הוא קו ראשון לטיפול בתחום החרדות ופוביות, והוכח כמוריד את התכיפות והעוצמה של החרדה באופן משמעותי. הטיפול מתרחש בשלבים ויחסית לטיפול פסיכותרפיה דינמי מגיעים להצלחה בתקופת זמן קצרה יותר. בטיפול CBT יש התמקדות משותפת של המטפל והמטופל בנושאים מסויימים והתוצאות ניכרות ברמת התפקוד היומיומית ואיכות החיים בשגרה. זה מאפשר לאנשים שלא מעוניינים בטיפול פסיכותרפי דינמי שמפליג אל מעמקי העבר והנפש גם לקבל עזרה ולשפר את איכות החיים שלהם.

אתה סובל מחרדה? מפוביה? מחשבות מסויימות שוטפות את התודעה שלך שוב ושוב ומטרידות אותך? תהליך עם מטפל CBT אודות המחשבות הללו ותחושת הפחד ייתן לך כלים לשלוט בחרדה שלך במקום שהיא תנהל אותך. צור איתנו קשר לספר על הקושי שלך ונוכל להמליץ לך על שיטת טיפול ומטפל מתאים.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר